سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب وبلاگ

هاست لینوکس

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وب سایت و قالب وبلاگ

طراحی وب

شارژ ایرانسل

فال حافظ



»» منوی اصلی

»» آرشیو ماهانه

»» لینک دوستان

»» لوگوی دوستان

»» امکانات دیگر

تبلیغات





»» کادیلاک:

کادیلاک (به انگلیسی: Cadillac ) یک برند ساخت اتومبیل‌های لوکس است که در مالکیت جنرال موتورز می‌باشد.اتومبیل‌های کادیلاک به طور رسمی در بیش از 50 کشور دنیا فروخته می‌شوند و عمده فروش آن نیز در ایالات متحده و کانادا می‌باشد. در میانه قرن بیستم نام کادیلاک در محدوده ایالات متحده به نامی مترادف با کیفیت بالا تبدیل شد. عبارت‌هایی نظیر کادیلاک ساعتها اشاره به برند رولکس دارد.شعار فعلی کادیلاک این است:

زندگی، آزادی و کار. این شعار به حقوقی اشاره دارد که در بیانیه استقلال ایالات متحده شرح داده شده‌است.

تاریخچه:

این کمپانی هم‌اکنون تحت مالکیت جنرال موتورز می‌باشد. «هنری مارتین للاند» اسلحه ساز سابق، و مهندس کمپانی های فورد و اولدز موبیل، در 1902 «کادیلاک» را بنیان نهاد. با اختصاص قیمت‌ها برای تولید دستی و استفاده از قطعات استاندارد، للاند «کادیلاک»30 چهار سیلندر را در 1909 ساخت که کمپانی او را چنان موفق کرد که چندی بعد توسط GM خریداری شد. در 1915 موتورهای قدرتمند، بی‌صدا، و قابل اطمینان هشت سیلندر کادیلاک، استانداردِ اتومبیل‌های بزرگ فوقِ‌لوکس را بدست آورد. چند دهه بعد موتورهای گرانقیمت V12 و V16 معرفی شد، اما در طی سالهایی که بحران اقتصادی بوجود آمده بود فروش ناچیزی داشت. البته مدلهای V8 همچنان به عنوان خودرویی عامه پسند در بازار باقی ماندند. با وجود برخی دوره‌های تغییر و بی‌ثباتی در مشی کادیلاک، نمونه‌های اصلاح‌شده و ابتکارات تکنیکی و فنی، اعتبار و محبوبیت کادیلاک به عنوان یک مارک لوکس سفارشی را در طول سال‌ها تا به اکنون حفظ کرده‌اند.

اولین استارت برقی،‌ اولین چراغ روشنایی استاندارد، اولین اتومبیل هشت سیلندر (V ) شکل جهان و اولین مونتاژ استاندارد اتومبیل در دنیا که در لندن صورت گرفت، تنها گوشه‌ای از افتخارات بی‌شمار کادیلاک محسوب می‌گردد.

شرکت در صنعت خودروسازی :

کادیلاک به تعریف مهندسی پیشرفته، تجمل و سبک در آغاز صنعت خودروسازی کمک نمود و خودروهای کادیلاک به عنوان خوش ساخت‌ترین خودروهای جهان شناخته شدند.تولید دقیق برای قابلیت تعویض پذیری قطعات به صورت واقعی، یکی از اولین‌های صنعت در سال 1908 میلادی بود.

کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که اتومبیل‌هایی با اتاق کاملا بسته تولید نمود(سال 1910 میلادی).

در سال 1912 میلادی کادیلاک اولین تولید کننده‌ای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.

در سال 1915 میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال 1922 میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.

کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(1923 میلادی).

در سال 1912 میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه می‌نمود.این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.

در سال 1910 کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملا متصل به شاسی اش بود.

در سال 1927 کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.

در سال 1928 کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب می‌آمد.

کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقف‌های آن زمان که از چوب و چرم ساخته می‌شد بود.

در سال 1941 کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دنده? اتوماتیک را تولید کرد.

در بین سال‌های 1930 تا 1940 کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور 16سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور 12سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.

از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویه? هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال 1964 بر روی اتومبیل‌های کادیلاک به کار گرفته شد.

اتومبیل‌هایی که کادیلاک در سال‌های 1974 تا 1977 تولید کرد نخستین اتومبیل‌های جهان بودند که در آنها برای ایمنی سرنشینان از کیسه هوا استفاده شده بود.

در سال 1934 کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف.فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار می‌توانست پیچ و مهره‌ها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.




کلمات کلیدی :

:: نوشته شده توسط سید محمود میرسلیمی در دوشنبه 90/11/17 و 1:55 صبح | +

نظرات ()


مطالب پیشین

مشخصات فنی پراید
تفاوت موتور دیزل با موتور بنزینی چیست ؟
تیبا یا خودرو ملی شرکت سایپا
قیمت محصولات سایپا- بهمن 90
[عناوین آرشیوشده]

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
»» لوگوی ما
خودرو


»» جستجو
صفحه اصلی | پست الکترونیک | اضافه به علاقه مندی ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by cadillac
Design By : wWw.Theme-Designer.Com